Checklista in & utflytt
- Till lägenheten tillhör 3 nycklar och 4 brickor, dubbelkolla att låscylindern är original och att den ej är utbytt. Om låscylindern är utbytt är det bra att känna till att man inte kan sätta sitt lås i serviceläge vid exempelvis OVK eller liknande ärenden och då måste finnas på plats hemma och öppna för service, ofta under hela dagar.
- Vi har ett gemensamt bredbandsavtal med Bahnhof. Utöver avgiften tillkommer 81 kr/mån för bredbandá 1000 Mbit/s. Beloppet kommer att faktureras med avgiften. Via Bahnhof kan medlemmar även skaffa TV-kanaler och fast telefoni (går också bra att välja annan, valfri, leverantör). Man kan även hyra en router via Bahnhof. Medlemmar får själva kontakta Bahnhof för detta på bahnhof.se eller ring deras kundtjänst på 010-510 00 00.
För att komma igång med bredbandet behöver du bara skapa ett personligt konto som kopplas till ditt bredband. (information kring detta kommer också skickas till er via mail)
Så här skapar du ditt konto
1. Se till att du är uppkopplad mot internet från Bahnhof hemifrån
2. Öppna en webbläsare och skriv in följande adress: dhcp.bahnhof.se
3. Följ anvisningarna och skapa ditt konto.
Kontakta Bahnhof direkt, 010-510 00 00 vid eventuella frågor.OBS! När ett nytt konto skapas så inaktiveras den tidigare boendes konto automatiskt.
- Namn på postlåda, tidningshållare, entrétavla och porttelefon uppdateras på tillträdesdagen enligt överlåtelseavtalet av vår förvaltare. Önskar man ändra i efterhand eller lägga till någon, kontakta vår fastighetsförvaltare.
- Information om din förening sker endast digitalt, se därför till att du får föreningens nyhetsbrev och aviseringar. Läs mer under ”Nyhetsbrev & Aviseringar”.
- För att göra en bokning i våra gemensamma lokaler kan du boka i Aptus app eller webbportal, läs mer under fliken ”Gemensamma utrymmen”.
- Säljare ansvarar för att anlitad mäklare tar bort skyltar och lappar gällande försäljning.